Jelenleg háromféleképpen lehet regisztrálni Facebookra, és mindegyik más-más lehetőségeket biztosít. Az alapvető lehetőségek megoszlanak mindhárom típus között: státusz megosztása, üzenetek küldése valamint képek és egyéb tartalmak beküldése az egyéni üzenőfalra. A különbségek a haladó jellegű lehetőségekben jelentkeznek.

Felhasználói regisztráció

Az elsődleges regisztráció egy felhasználó bejelentkezését teszi lehetővé, aki így ismerősöket gyűjthet, linkekre szavazhat valamint tartalmakat küldhet be.

Rajongói oldal

Egy bővített lehetőség a rajongói oldal létrehozása. Tagjai lehetnek a felhasználók, vannak adminisztrátorai, tulajdonosai. Ezenkívül megjelenhet a felhasználók üzenőfala mellett jobb oldalon a reklámok között. A honlapján lehet alkalmazni a facebook beépülő moduljai közül a “tetszik-dobozt” is.
Hat kategória közül kell választani első lépésben:

  • Üzlet vagy helyszín
  • Cég, üzem vagy intézmény
  • Márka vagy termék
  • Előadó, zenekar vagy nyilvános személy
  • Szórakozás
  • Esemény vagy közösség

Facebook applikáció

Egy közösség, szolgáltatás vagy akár bolt reklámozásához is jó lehet a facebook-on megjelenni. Emellett az is megoldhatóvá válik egyúttal, hogy ugyanazt a bejelentkezési nevet és jelszót lehet használni a reklámozott honlapon, mint a facebook-on.
Egy applikáció lehet

  • valamilyen játék,
  • szórakoztató apróság,
  • igazából bármi, ami képes megszületni az írója képzeletében

Egy applikáció hozzáférést adhat a szerzőjének a felhasználói bázis facebook-on található adataihoz. Email-cím, születési dátum, ismerősök érdeklődési köre, igazából bármi. Az egyetlen feltétel, hogy a felhasználónak engedélyt kell adnia a hozzáféréshez.
Az engedélyek listája a fejlesztői oldalakon található meg.
Általában elegendő az ismerősök listája, ugyanis ennek birtokában még jobban személyre tudjuk szabni például egy webáruház ajánlati listáját “Ismerőseid megtekintették” vagy “Ismerőseid is megvásárolták” jellegű kiegészítésekkel.

Facebookra regisztrált honlap

Létezik egy kakukktojás lehetőség is, az OpenGraph protokoll miatt. Ez egy API, ami a honlapok fejrészébe építve lehetővé teszi, hogy a facebook felismerje, és belistázza a keresések eredményei közé. Ezzel a megoldással nem kell külön két helyre bejegyzéseket írni, és mégis megoldott a jelenlét facebbok-on.

  <meta property="fb:admins" content="1675430940" />
  <meta property="og:title" content="javascriptprog.hu" />
  <meta property="og:type" content="website" />
  <meta property="og:url" content="http://javascriptprog.hu/" />
  <meta property="og:image"
        content="http://javascriptprog.hu/imgs/ma/calvin_table.png" />
  <meta property="og:site_name" content="JavaScriptProg.hu" />
  <meta property="og:description"
        content="... JavaScript, ahogy eddig nem volt ..." />

A JavaScriptProg.hu-nak van saját rajongói oldala, de a fenti kóddal lehetne felvenni a belistázottak közé, ha nem lenne.

Összefoglalás

Ahogy látszik, nem csak egyféleképpen lehet megjelenni a facebook-on, ezért érdemes jó előre kinézni, hogy hosszabb távon is mit szeretnénk elérni. Egy létrehozott és felfuttatott rajongói-oldallal elért eredmények és mutatók nem vihetők át egy később indított alkalmazásba, így az esetleges váltás után újra fel kell futtatni az applikációhoz tartozó facebook oldalt is.